CURS LIVE ONLINE
BLENDER
MIHAI “QUILL” PANĂ

DESPRE CURS
Prin sfaturi și exerciții practice predate de un lector cu ani de experiență de lucru în Blender, membru al colectivului de creatori al rapperului Bones, poți învăța și tu să creezi animații creative demne de adăugat la portofoliu.
Cursul este structurat pentru a oferi participanților un set complet de unelte și tehnici de lucru aplicabile în toate ariile de lucru Blender: Game Design, Arhitectură și Design de mobilă, animație, prototyping, graphic design și video editing.
Vei lucra cu forme, primitive și elemente 3D, utilizând tehnici de modelare și sculptare de bază pentru a crea modele 3D. De asemenea, vei învăța despre texturi, shaders, iluminare și cum să identifici erorile din modele.
Experimentează cu ajutorul celor 7 teme practice și lucrează timp de 12 lecții la crearea unui proiect final - o scenă animată de 30 de secunde în Blender.
Cui i se potrivește acest curs:
Programul
- Despre Blender - Prezentare generală
- Interfața Blender:
- comenzi de bază
- navigație în program
- workflow, principii
- Abordarea unui Proiect
- Referințe ( Cum găsim referințe, surse de inspirație)
Găsiți imagini de referință pentru un produs/o scenă la care veți lucra.
- Shapes
- Punerea shape-urilor in plan
- Primitive
- Prezentarea elementelor 3D
- Spatiul de creatie
- Funcțiile programului în raport cu unul din elementele 3D:
- Modifiers
- Materials
- Object properties
- Attributes
- Exercițiu de creare a unei scene
Creați o scenă în care adăugați diferite primitive, shape-uri si elemente.
- Modeling tab, tool-uri (Loop Cut, Extrude, Fill, Merge, etc.), view-uri
- Modeling 101
- Folosirea referințelor în modelare
- Exercițiu de modelare cu exemple
- Practică: Modelarea unui obiect simplu (in-class)
- Optimizarea modelului
- Rectificarea posibilelor nereguli în pregătirea pentru randarea finală
- Continuarea Exercițiului: modelare pe noi obiecte folosind referințe, modifiers
- Lucru step by step pe un model generic
- Crearea unui obiect tridimensional după poză de referință
Folosind bazele modelării 3D învățate, creați modelul de bază pentru obiectul ales/ obiectele din scena aleasă.
- Sculpting Mode: Prezentare Generală
- Tool-uri folositoare (Brush, clay, smooth, blob, pinch, crease, etc.)
- Exemple de folosire
- Dyntopo
- Exercițiu: Stilizarea unui model prin sculpting
- Utilizarea materialelor, shadere, texture
- UV Mapping
- Texturare node based
- Loop Cuts
- Seams
- Incadrare UV maps pentru un model create de noi
- Texturi & site-uri de texturi
Aplicați texturi pe modelul creat la Tema 3 și folosiți-vă de sculpting pentru a-l rafina.
- Iluminarea unui model
- Setări lumini
- HDRI
- Tipuri de lumini
- Iluminarea în funcție de scenă (environment)
Realizați o scenă cu lumini aplicate. Adăugați obiectul modelat în scenă și configurați setările luminii pentru poziționarea sa în scenă.
- Prezentarea camerei
- Tipurile de cameră
- Focal length-uri
- Încadrarea unei scene
- Noțiuni de captare
- Motoare de randare: EEVEE vs Cycles
Adăugați camera în scenă, încadrați obiectul și realizați o primă randare.
- Particule pentru scena create
- Exemplu: crearea și folosirea unei scene cu vegetație
- Rigid body
- Cloth simulation
- Rigging
- Principii de animat
- Exercițiu: Animarea basic a unui obiect
- Keyframes
- Animarea unui personaj după model
- Manipularea personajului
- Weight paint
- Probleme comune de Rigging
- Diferenta intre rigging IK si FK
În scena creată, animați obiectul, rotiți-l și mișcați camera pentru a-i face o prezentare care se va termina cu un zoom out al camerei și modelul încadrat în mijloc, plutind și rotindu-se.
- Prezentarea proiectului final: O scenă simplă în Blender ( approx. 30 secunde)
- Design Feedback and Support
- Q&A. Open Discussion