Curs de marketing digital: Facebook, Instagram, TikTok | Promovare online | SKVOT

Promovarea în online: Facebook, Instagram, TikTok

Teodora Murăreanu
Social Media Manager
@Jazz in the Park and
Instagram Manager @TIFF

În 15 lecții vei dezvolta o strategie pentru promovarea și crearea unei campanii de marketing online complete. Învață cum să promovezi pe toate rețelele social-media

DESPRE CURS

Învață cum funcționează algoritmul celor mai importante plaftorme social media și a email marketingului. Dezvoltă o strategie completă pentru Facebook, Instagram, Youtube și TikTok.

Rămâi la curent cu schimbările în platformele de socializare și algoritmii lor, dar și cu cele mai noi trenduri din online. Învață de la un expert în domeniu și lucrează la un proiect final de creare a unei campanii de la cap la coadă.

14 IANUARIE
-
27 FEBRUARIE
Înscrie-te la curs

Teodora Murăreanu

Social Media Manager @Jazz in the Park and Instagram Manager @TIFF
  • Experiență în derularea proiectelor de comunicare și management
  • Și-a început cariera în echipa internațională de comunicare a organizației Erasmus Student Network în care gestiona pagini de instagram de 11k (Strategie, planning, implementare și creație)
  • În 2021 a început să lucreze în cadrul celor mai mari festivaluri din România precum Transilvania International Film Festival (TIFF), Jazz in the Park Festival, ZAIN Design Festival, Câmpulung Film Fest
  • Din 2023 și-a mai adăugat la portofoliu proiecte din diferite domenii: Music Gallery, Pop-Up Jazz Club, TIFF Unlimited
PORTOFOLIUL LECTORULUI
TIFF AWARDS
TIFF GALA
TIFF FESTIVAL ANNOUNCEMENT
JAZZ IN THE PARK EVENT
JAZZ IN THE PARK GRID FEED
JAZZ IN THE PARK - BRING YOUR DOG!
Cursul perfect pentru tine dacă ești:
Junior Social Media Manager

Pentru a evolua în carieră trebuie să înveți cum se dezvoltă o strategie optimă de social media pentru Facebook, TikTok, Instagram, Youtube, dar și Email Marketing

Freelancer în social media

Stăpânind skill-urile dezvoltate la acest curs vei avea și mai multă încredere în a lucra pentru clienți mai mari, justificând și diferența dintre munca unui freelancer și un angajat in-house

Digital Media Specialist

Planifică o strategie de social media și optimizează tehnicile de promovare și targetare pentru diferite canale de comunicare

Antreprenor

Învață cum să administrezi conturile de social-media ale propriei afaceri, precum un profesionist. Vei putea dezvolta campanii exact pentru targetul pe care dorești să îl atragi

program
01
Platforme de Social Media și Campania ta în Online
1.1 Social Media Management
  • Importanța prezenței personale și a businessului în online (+ Statistici cheie ce dovedesc impactul rețelelor sociale asupra businessurilor)
  • Tendințe și schimbări recente în lumea Social Media
1.2 Platforme de Social Media
  • Diferențele dintre Facebook, Instagram, TikTok, și YouTube: diferențele de promovare specifică fiecărei platforme
  • Activitate practică: În echipe, pe un brand dat, comparați prezența acelui brand pe fiecare din platformele pe care este prezent. Ce diferențe observați?
  • Conținut organic VS campanii sau ad-uri plătite
1.3 Proiectul Final de Curs
  • Descrierea proiectului final și criteriilor de evaluare
Activitate practică:
Alege un brand (poate fi business-ul propriu / un brand fictiv) pentru care ai vrea să creezi o campanie de comunicare până la finalul cursului și motivează-ți alegerea.

Temă pentru acasă:
Pornind de la template-ul dat, răspundeți la următoarele întrebări: Descrieți produsul sau serviciul pe care îl oferiți. Cine este grupul țintă (audiența target) al produsului/serviciului? Care sunt principalii concurenți ai brandului tău? Care sunt canalele pe care le folosești pentru promovare? Care sunt pilonii de conținut ai comunicării brandului tău?
02
Facebook
2.1 Specificul platformei
  • Features: Events, Messenger, Groups, Marketplace, Albums, Status, Live
  • Algoritmul Facebook în campaniile plătite și cele organice: Ce este și cum funcționează?
  • Facebook dashboard
2.2 Community Management
  • Tipuri de audiență pe Facebook
  • Găsește-ți nișa
  • Strategii de creștere a comunității: postări relevante și informative, evenimente live sau cu intrare liberă, concursuri, întrebări deschise, ambasadori, engagement în comentarii
  • Comunicarea în situații de criză
2.3 Crearea și Optimizarea Conținutului
  • Tipuri de conținut eficient (clasificare și tips&trics), Tone of Voice și programarea conținutului în funcție de orele de trafic
  • Dimensiuni și specificații recomandate
  • Crearea unei pagini de Facebook eficientă pentru campania ta
2.4 Analiza Performanței
  • Analiza indicatorilor cheie de performanță (KPIs): CLP, trafic per postare, click-uri și engagement rate
Temă pentru acasă:
Analizează pagina de Facebook a brandului pe care ai ales să lucrezi pentru proiect.
  • Care este poza de profil? Dar de copertă? Cui se adresează conținutul? Ce Tone of Voice este folosit în prezent? Scrie concluziile tale în worksheet în spațiul alocat.
  • Creează o postare vizual + text pentru pagina de Facebook a business-ului/proiectului tău și include-o în worksheet în spațiul alocat.
03
Instagram
3.1 Specificul platformei
  • Features: posts, reels, story, shop, broadcast channels, collaborative posts, mentions, live
  • Algoritmul Instagram în campaniile plătite și cele organice: Ce este și cum funcționează?
  • Funcționalitățile Instagram dashboard
  • Business Instagram account vs. Creator Instagram account
3.2 Community Management
  • Tipuri de audiență pe Instagram
  • Găsește-ți nișa
  • Strategii de creștere a comunității
3.3 Crearea și gestionarea conținutului
  • Tipuri de vizualuri de succes pe Instagram
  • Gestionarea feed-ului, esteticii vizuale, Tone of Voice
  • Strategii pentru optimizarea prezenței pe Instagram
3.4 Analiza Performanței
  • Analiza performanței și KPIs: CPL, trafic per postare, click-uri, engagement rate
Activitate practică:
Analizează pagina de Instagram a brandului pe care ai ales să lucrezi pentru proiect. Care este poza de profil? Cum ai descrie aspectul grid-ului? Cui se adresează conținutul? Ce Tone of Voice este folosit în prezent? Scrie pe scurt concluziile tale în worksheet în spațiul alocat

Temă pentru acasă:
Creează o postare vizual + text pentru pagina de Instagram a business-ului/proiectului tău și include-o în worksheet în spațiul alocat.
04
TikTok
4.1 Specificul platformei
  • Features: video editing, sound editing, live, duet, stitch, hashtags, challenges
  • Algoritmul Tik Tok în campaniile plătite și cele organice: Ce este și cum funcționează?
  • TikTok dashboard
4.2 Community Management
  • Tipuri de audiență pe TikTok
  • Găsește-ți nișa
  • Strategii de creștere a comunității
4.3 Crearea conținutului
  • Tipuri de conținut eficiente, Tone of Voice și utilizarea hashtagurilor
  • Tipuri de vizualuri de succes pe TikTok
  • Strategii pentru maximizarea engagementului
  • Crearea unei pagini de TikTok eficientă pentru campania ta
4.4 Analiza Performanței
  • Analiza performanței și KPIs
Activitate practică:
Folosindu-te de hashtags și de funcționalitățile TikTok învățate, găsește-ți și definește-ți nișa TikTok căreia te adresezi.

Temă pentru acasă:
Scrie scriptul pentru un video TikTok care să se adreseze nișei alese de tine. Realizează acest video și postează-l pe TikTok.
05
YouTube
5.1 Specificul platformei
  • Features: Videos, Shorts, Channels, Playlists, Live, subscriptions
  • Algoritmul YouTube în campaniile plătite și cele organice: Ce este și cum funcționează?
  • YouTube dashboard
5.2 Community Management
  • Tipuri de audiență pe YouTube
  • Găsește-ți nișa
  • Engagement rate: trafic și audiență
  • Strategii de creștere a comunității
5.3 Crearea și gestionarea conținutului
  • Tipuri de conținut eficiente, Tone of Voice
  • Tipuri de vizualuri de succes
  • Utilizarea SEO pentru optimizarea conținutului video
5.4 Analiza Performanței
  • Analiza performanței și KPIs
Activitate practică:
Gândește-te cum ai putea să integrezi YouTube în activitatea de promovare a businessului tău. Ce unelte vei folosi și ce idei de promovare ai? Scrie-le pe toate în PPT cu exemple.

Temă pentru acasă:
Pornind de la proiectul principal, creează un script pentru promovarea business-ului pe YouTube. Explică apoi cum l-ai adapta pentru YouTube shorts.
06
E-mail Marketing
6.1 Specificul platformei
  • Features: campanii, content, links cu alte platforme, design, analiză și raportare
6.2 Audiențe și mesaje
  • Segmentarea audienței
  • Personalizarea conținutului
  • Utilizarea datelor pentru personalizare
6.3 Crearea de Campanii Eficiente
  • Design și structură
  • Pregătirea calendarului pentru newsletter
  • Subject lines și preview text
  • A/B Testing
6.4 Automatizare și Analiză
  • Automatizarea campaniilor
  • Monitorizarea performanței: accesare mail vs. accesare link email
  • Iterarea și optimizarea
Activitate practică:
Lucru în echipă. Alegeți două newsletterele la care sunteți abonați și realizați o comparație între ele. Este conținutul acestora personalizat în mod eficient? Ce fel de design folosesc? Care este calendarul urmărit?
07
Target Audience și analiza concurenței
7.1 Definirea Publicului Țintă
  • Identificarea segmentelor de piață relevante business-ului tău
  • Diferențierea publicului în funcție de platforma folosită
  • User Persona vs Buyer Persona
  • Stabilirea audienței specifice brandului tău
7.2 Analiza concurenței
  • Strategia concurenței față de target audience-ul tău: brand persona, frecvența postărilor, conținut și rezultate public accesibile
7.3 Crearea de conținut personalizat
  • Tone of Voice în funcție de audiență
  • Adaptarea strategiilor de targetare
  • Cum te adresezi publicului țintă
Activitate practică:
Realizează o analiză a competitorilor tăi pornind de la template-ul dat: pilonii de conținut, exemple de mesaje, tone of voice. Care sunt cele mai importante elemente descoperite?

Temă pentru acasă:
Pornind de la template-ul dat, creează profilul clientului ideal luând în calcul criteriile cheie: informații demografice, caracteristici socio-economice, ocupație și statut profesional, comportament și preferințe, necesități și motivații, obiective și așteptări, tehnologie și medii preferate, emoții și trăiri.
08
Implementarea imaginii de brand în Social Media
8.1 Identitatea brandului tău
  • Tone of Voice și mesaje cheie care reflectă identitatea brandului
  • Cum să îți spui povestea prin conținut și Ad-uri
  • Asigurarea unei identități vizuale de brand coerente pe diferitele platforme
  • Elemente ce fac un brand să fie ușor de recunoscut de către potențiali clienți în online
8.2 Promovarea brandului
  • Campanie de Brand Awareness
  • Colaborarea cu influenceri
Activitate practică:
Care sunt elementele de brand care te disting? Ce Tone of Voice este ideal să folosești pentru a conecta nevoile audienței tale cu soluțiile (produsele) și a comunica eficient? Care sunt mesajele cheie care reflectă identitatea brandului tău?

Temă pentru acasă:
Folosindu-te de moodboard-ul din worksheet, adună (din librăria de resurse a brandului dacă există, dar și de pe internet) imagini ce reprezintă identitatea vizuală pe care vrei să o promovezi pe canalele de social media ale brandului. Realizează două postări vizual+text care să fie coerente cu imaginea ta de brand. Ce Tone of Voice folosești? Ce mesaj cheie reflectă identitatea brand-ului tău?
09
Crearea de conținut
9.1 Finding inspiration
  • Idei de conținut și surse de inspirație (template-uri și platforme de unde te poți inspira)
  • Trenduri în domeniul tău de activitate
9.2 Becoming creative
  • Crearea unei baze de date de furnizori de conținut
  • Aplicații foto & video
  • Tips & tricks pentru editare foto & video
  • Tips & tricks pentru stories, reels & posts
  • Utilizarea ChatGPT
Activitate practică:
Creează-ți o bază de furnizori. Alege-ți 5 fotografi și videografi care s-ar plia pe imaginea ta de brand. Informează-te din mediul online și pune pe o foaie ce ai aflat (ce fotografii realizează, care e tariful pentru o ședință foto, în cât timp îți livrează pozele)
10
Ads și campanii
10.1 Campaniile plătite pe Social Media
  • Meta Ads: Facebook, Instagram
  • TikTok și YouTube Ads
  • Crearea și optimizarea conținutului în funcție de platformă
  • Tipurile de formate de reclamă pentru fiecare platformă de Social Media
  • Alegerea formatului de reclamă potrivit pe fiecare platformă de Social Media
10.2 Campaniile Organice pe Social Media
  • Campanii organice pe fiecare dintre platformele Facebook, Instagram, TikTok și Youtube
  • Diferențele dintre campaniile plătite și cele organice și cum le poți folosi în paralel
10.3 Monitorizarea și analiza rezultatelor
  • Instrumente de monitorizare a campaniilor plătite și campaniilor organice (Ads Manager, Meta Business)
  • Analiza și interpretarea rezultatelor
  • Exemple și rezultate practice (Studiu de caz)
Activitate practică:
Intră pe Instagram & Facebook și scrollează pentru 10 minute. Fă screenshot tuturor campaniilor sponsored care îți apar în feed sau în stories. Adaugă-le într-un moodboard și analizează-le structura, formatul, textul și call to action.

Temă pentru acasă:
Creează patru postări de ads (și postează-le), una pentru fiecare platformă, adaptându-le în funcție de necesități și nevoile publicului țintă ales. Realizează setările pentru o campanie cu cel puțin un Ad pe una din platforme la alegere. Opțional, poți să testezi, investind 100 de lei în acea campanie.
11
Planificare Strategică
11.1 Ce este o strategie și care este rolul ei în campania ta?
  • Elementele unei strategii: când, cum și ce conținut să postezi pe platformele de social media
  • Pașii unei strategii de media eficientă: audit social media, analiza audienței, analiza competitorilor
  • Modelul 3H (Hero, Hub, Hygiene)
11.2 Stabilirea obiectivelor și crearea unui calendar de conținut
  • Obiective SMART și KPIs
  • Activitate practică: formulează obiectivele SMART ale campaniei tale
11.3 Implementarea strategiei și planificarea conținutului
  • Utilizarea calendarului de postări în campanii scurte
  • Planificarea conținutului în campanii de lungă durată
Activitate practică:
Pe baza template-ului dat, pune bazele strategiei tale de promovare în online. Pornește de la strategiile învățate asociate fiecărui canal de promovare (Facebook, Instagram, TikTok și YouTube), explică rolul fiecăruia pentru îndeplinirea obiectivelor enunțate anterior, și metricii de evaluare.

Temă pentru acasă:
  • Creează strategia de conținut prin a descrie patru piloni de conținut, folosind modelul 3H (hero, hub, hygiene), menționând frecvența conținutului
  • Pe baza unui template dat, creează-ți calendar de conținut pentru implementarea strategiei pe care tocmai ai dezvoltat-o
12
Bugetul și Maximizarea Profitului
12.1 Stabilirea Bugetului pentru Diferitele Platforme
  • Analiza rentabilității și impactului pe diverse canale
  • Alocarea resurselor în funcție de specificul fiecărei platforme
  • Strategii de ajustare în funcție de performanța campaniilor anterioare
12.2 Stabilirea Momentului pentru Creșterea Investiției
  • Indicatori care sugerează necesitatea unei creșteri a bugetului
  • Evaluarea oportunităților de extindere a campaniilor
Activitate practică:
Pe baza template-ului dat, realizează bugetul alocat pentru ads-urile sau campaniile plătite stabilite în calendarul de la lecția 10.
13
Raport de comunicare și KPIs
13.1 Crearea unui Model de Excel pentru Analiză
  • Utilizarea unui model de Excel pentru organizarea și compararea datelor
  • Personalizarea modelului pentru nevoile specifice ale strategiei
  • Utilizarea dashboard-ului fiecărei platforme
13. 2 Evaluarea performanței campaniei
  • Colectarea datelor relevante pentru performanța campaniilor
  • Identificarea tendințelor în cadrul audienței target
  • Interpretarea graficelor finale
13.3 Crearea unui Raport de Comunicare pentru client
  • Structura unui raport eficient și ușor de înțeles
Activitate practică:
Creează-ți un raport de comunicare în Excel analizând toate postările din Social Media din ultima lună a brandului tău și concluzionează tot ce ai adunat.
14
Freelance vs in-house Social Media Manager
14.1 Pros and Cons of Being a Freelancer
  • Libertatea și flexibilitatea în freelancing
  • Provocările și responsabilitățile asociate cu statutul de freelancer
14.2 Corporate World vs Project-Based Work
  • Experiența în mediul corporate și beneficiile asociate
  • Experiența de lucru sub supravegherea unui supervizor
  • Abordarea proiectelor în funcție de statutul de freelancer vs in-house social media manager
  • Dinamica relației cu clienții funcție de statutul de freelancer vs in-house social media manager
14.3 Crearea unui Portofoliu
  • Importanța și structura unui portofoliu eficient
  • Exemple practice și sfaturi pentru crearea unui portofoliu impactant
14.4 Aplicații care te ajută să fii organizat
  • Ce aplicații folosim și cum le folosim pentru gestionarea proiectelor și a sarcinilor
  • Cum să-ți optimizezi timpul și să fii eficient în activitatea de Social Media Manager
Activitate practică:
Start building your portfolio. Alegeți acum platformele pe care vrei să le folosești în a te promova, aplicațiile care îți plac și de care te vei folosi în viitor și o listă cu pros and cons pe care le consideri tu relevante în munca de freelancer vs corporate employee.
15
Final Projects Presentation
  • Prezentarea celor mai bune proiecte care să servească drept model
  • Analiză ghidată pe baza acestor studii de caz
  • Q&A
Rezultatele cursului:
Strategie

Învață cum să construiești o strategie completă pentru prezența brandului tău în digital, de la identitatea vizuală până la stabilirea audienței target

Tools

Pe parcursul a 15 lecții vei afla care sunt tool-urile potrivite pentru brandul tău și ce mesaj trebuie să transmiți pe Facebook, Instagram, Youtube și TikTok pentru a ajunge la audiența ideală

Trends

Mesajul tău este povestea brandului. Rămâi up-to-date cu trendurile în derulare și adaptează-te conform acestora pentru a livra un conținut relevant pentru audiența ta

Părerile studenților:
Carmen O.

"Organizare brici, gândit eficient (link de zoom în descrierea grupului de WhatsApp), informații de la curs, stilul Teodorei super friendly și profi în același timp. Felicitǎri, nu mǎ aşteptat sǎ fie totul atât de profi!"

Adriana O.

"Mi-a plăcut modul de predare al Teodorei, valorile și exemplele date. Recomand tutoriale pt funcțiile de bază, felicitări!"

Camelia M.

"Teodora are foarte multă rabdare să ne explice."

Elena C.

"Mi-a plăcut lecția interactivă din 23 aprilie. Sper sa fie menținută interactivitate și exemple multe."

Bogdan N.

"Îmi plac temele care se rezumă la postări practice astfel încât învăț cum să folosesc platformele în mod profesional."

Roxana M.

"Am făcut câteva cursuri și înainte de acesta, am învățat lucruri și de acolo. Dar informația nu era structurată corect în mintea mea, iar până acum am învățat și lucruri noi, dar cel mai important pentru mine este această ordine a lucrurilor în creierul meu. Nici nu s-a terminat cursul și deja gândurile mele funcționează diferit, analizez campanii random pe stradă și îmi pot imagina strategii diferite în funcție de tipul de business. Am și mai multă încredere în mine acum, cu siguranță o să îmi găsesc un job în marketing după acest curs.

ÎNREGIST REAZĂ-TE AICI