Strategie de brand: analiză, poziționare și implementare
Cu Bianca Mănescu
Head of Strategy @ KUBIS
În 14 lecții vei trece prin toate etapele de dezvoltare și implementare a unei strategii de brand relevante și autentice, precum stabilirea unui brand purpose și poziționarea pe piață.
![](https://skvot-site-static.fra1.digitaloceanspaces.com/ro/ckeditor/259-brand-strategie/base-land/main.webp)
E importantă strategia de brand? Doar dacă vrei să creezi un brand puternic și recunoscut.
Învață să analizezi competiția, să construiești un brief, să definești audiența brandului, să asiguri colaborarea departamentelor de strategie și creație, să construiești și stabilești identitatea unei platforme de comunicare și să găsești insight-uri valoroase pentru brandul tău, în 14 lecții pline de activități practice.
![](https://skvot-site-static.fra1.digitaloceanspaces.com/ro/ckeditor/259-brand-strategie/base-land/teacher.webp)
Bianca Mănescu
- Are peste 15 ani de experiență în dezvoltarea de strategii de brand
- A realizat numeroase proiecte creative de succes pentru branduri globale (precum Netflix, MedLife, Lidl și multe altele), dar și pentru startup-uri la început de drum
- Campaniile ei au strâns sute de mii de vizualizări organice
- Proiectele ei au primit unele dintre cele mai prestigioase premii din industrie – Effie, Internetics, IAB Mixx Awards și Golden Drum
Care doresc să-și îmbunătățească abilitățile de branding și comunicare pentru a crea și gestiona branduri puternice și a pune bazele campaniilor bine targetate.
Care vor să dezvolte în mod independent strategii pentru branduri, să își extindă know-how-ul, să implementeze strategii care țin cont de tendințele actuale și să câștige mai mulți clienți.
Care doresc să învețe cum să creeze și să implementeze o strategie de brand de la zero prin care să ajungă la audiența potrivită și să îmbunătățească rezultatele companiei lor.
- Principalele provocări socio-economice cu care se confruntă brandurile
- Responsabilitatea strategiei de brand
- Rolul consultantului strategic
- Etapele de dezvoltare a unei strategii de brand
- Modul de evoluție a strategiei
- Importanța auditului de comunicare
- Competiție directă, indirectă și potențială
- Structura unui audit de comunicare
- Analiza produsului: puncte de paritate și puncte de diferențiere
Temă pentru acasă (2): Pentru brandul ales, efectuează o analiză a competiției care să includă 3 concurenți direcți.
- Diferențele dintre cercetarea calitativă, cercetarea cantitativă și interviurile in-house
- Construirea briefului de cercetare: stabilire metodologie, definirea audienței și setarea obiectivelor de cercetare
- Întrebări cheie pentru a identifica corect problema cheie care trebuie soluționată
- Colaborarea cu agențiile de research
- Principalele agenții de research din România
- Înțelegerea contextului de business și celui de comunicare ale brandului
- Cele mai frecvent întâlnite probleme de business și comunicare
- Întrebări cheie pentru a identifica corect problema cheie care trebuie soluționată
- Social listening pentru identificarea percepției actuale asupra unui brand/ produs
Temă pentru acasă (3): Identifică o problemă strategică neașteptată pentru brandul ales și realizează interviuri cu 3 persoane pentru a investiga posibilele cauze.
- Exemple remarcabile și greșeli tipice de implementare:
- Porter’s five forces
- Blue Ocean Strategy
- Total Addressable Market și cum lucrezi cu el
- Biasuri generaționale
- Demografice vs. life cycle moments
- Cum construim un profil de customer persona
- Adevăruri generale vs. insights
- Cum definim un insight?
- Insight creative benchmark
- Cum putem valida ipoteza unui insight, ghid de bune practici
- Arhetipuri de brand
- Positioning statement
- Positioning map
- Exemple de poziționări celebre
- Rolul și definiția unui brand purpose
- Exemple de brand purpose
- Valori de brand care reflectă viziunea brand purpose-ului
- Brand purpose driven campaigns
- Cum scriem un brief
- Greșeli frecvente în construirea unui brief
- Cum influențează trendurile dezvoltarea briefului
Temă pentru acasă (8): Scrie un brief creativ pentru dezvoltarea strategiei brandului ales.
- Roluri și responsabilități ale departamentelor de strategie și creație
- Creative thinking tools – Mindscape
- Creative excellence requirements: curaj creativ, tone of voice diferențiator, concept creativ vs. stunt thinking
- Cum se oferă feedback strategic
- Cum construim o platformă de comunicare
- Cum stabilim identitatea și tonalitatea unei platforme de comunicare pentru a ne asigura că este diferențiatoare
- Impactul platformei de comunicare asupra canalelor media în care brandul operează
- Evoluția unei platforme de comunicare
Temă pentru acasă (9): Realizează un moodboard care să reflecte universul vizual și tonalitatea dorită pentru exercițiul de poziționare realizat la lecția 8.
- Cum îți organizezi și prezinți gândirea
- Storytelling în strategie
- Rolul strategului în relația cu clientul
- Exemple de bune și rele practici de prezentare
- Effie thinking
- Construirea ecosistemului strategic după definirea conceptului creativ al campaniei
- Strategia de media și mixul optim de canale
- Măsurarea impactului campaniei la nivel de business și comunicare
- Ce instrumente folosim?
- Cum definim succesul pentru brandul nostru?
- analiza competiției cu 3 concurenți direcți
- identificarea unei probleme strategice
- crearea a două profile de customer personas
- un exercițiu de poziționare care cuprinde și un moodboard
- scrierea unui brief creativ și a unui brand purpose
Dezvoltă strategii de brand pe baza obiectivele și valorile brandului, dar și a tendințelor din piață.
Stabilește și comunică un brand purpose autentic. Cu ajutorul cercetării pieței și construirii unei platforme de comunicare, dar și prin studierea insight-urilor.
Construiește și utilizează profile de customer persona pentru a ghida procesul creativ și strategia de comunicare a brandului.