Curs live online
Unreal Engine 5GAME DESIGN
Ștefan Zamfir
Game DesignerCursul revine din 2025
Ai crescut cu jocuri ca Prince of Persia, Diablo sau SIMS și te-ai întrebat mereu cum ar fi să îți creezi propriul joc? Acum e momentul să afli și să îți transformi ideea într-un prototip de joc - from noob to pro.
Creează un joc cap-coadă, de la gameplay, mecanici de joc sau caractere, până la construcția unui nivel în Unreal Engine 5.
Totul în 17 lecții alături de un mentor cu 19 ani de experiență în industria de gaming care te va îndruma până la procesul de pitch al ideii tale.
DESPRE LECTOR:
ȘTEFAN ZAMFIR
GAME DESIGNERCu o carieră de 19 ani în industria gaming-ului, Ștefan a ocupat roluri variate, inclusiv game designer, level designer, producer, lead designer și product operations manager
A creat și susținut cursuri de game design pentru studiouri Gameloft din Vietnam, Indonezia și Ucraina, contribuind semnificativ la creșterea acestora
Proiectele sale notabile includ pionieratul genului First Person Shooter cu N.O.V.A./N.O.V.A. 2 și dezvoltarea fizicii realiste în jocurile de racing cu Asphalt 8
A contribuit la revitalizarea renumitului joc Snake pe Nokia 3310
Alege-ți modul de joc:
Easy - Creează propriul joc Ai o viziune pentru jocul tău, dar nu știi ce să faci cu ea? Pregătește documentația de game design, construiește nivelurile jocului și transmite clar ideea altor membri ai echipei. Pune-ți ideea în aplicare cu ajutorul Unreal Engine 5.
Medium - Prezintă prototipul investitorilor Folosește capabilitățile Unreal Engine 5 și Blueprints pentru a implementa ideea ta de joc. Prototipează idei și mecanici de joc pentru a avea ce arăta investitorilor. Apoi fă un pitch pentru jocul tău.
Hardcore - Glorie și faimă în gamedev Level up your skills și intră direct în industria de gaming! Învață să jonglezi cu toate sarcinile și cerințele de bază pentru un game designer și dă un kickstart carierei tale, fie că vrei să lucrezi într-un studio de gaming sau ești un indie-gamedev.
Earned XP la curs?
The first quest - Documentația tehnicăTransformă-ți ideea de joc într-un proiect pregătit de producție! Începe cu analiza publicului țintă, alege mecanicile și elementele de gameplay și creează documentația tehnică la standardele industriei. GG!
The farming part - Cum creezi un prototip de joc în UnrealIntră în faza de prototipare cu Unreal Engine și termină cursul cu mecanici gata de acțiune și cu un nivel testat. Proiectul tău va fi pregătit de lansare, iar tu vei fi cu un pas mai aproape de a-ți vedea jocul în mâinile altora.
The final boss - Cum proiectezi un nivel de jocAnalizează cele mai de succes jocuri de pe piață și lucrează “hands-on” la construirea unui nivel de joc, plecând de la concept și ajungând la endgame fără să ai parte de niciun rage-quit.
Program
Lecția 1 - Pick your character: Game Designer
- Ce face ca un joc să fie bun?
- Genurile jocurilor
- Cum se crează un joc?
- Rolurile și interacțiunile membrilor echipei:
- Design
- Programare
- Grafică
- QA
- Responsabilitățile unui Game Designer
- Cum arată rolul de Game Designer astăzi
- Colaborarea dintre Game Designer și echipă
Modulul 1: Componentele jocurilor
Lecția 2 - Fă-ți jocul super fun
- Ce este un joc?
- Elementele de Game Design care stau la baza oricărui joc
- Ce sunt mecanicile de joc?
- Importanța mecanicilor de joc
- Principii pentru mecanici de succes
- Mecanici reușite vs. mecanici eșuate
- Conceptul de „fun” în Game Design
Lecția 3 - Fă-l să prindă viață
- Ce sunt elementele jocului?
- Elemente de joc cu mai multe mecanici
- Mecanici legate de mai multe elemente de joc
- Ce face un element de joc sa aibă succes?
- Tipuri speciale de mecanici și elemente
- Acțiunile jucătorului
- Game loop
Lecția 4 - Acum dă-i și un suflet jocului tău
- Ce este subiectul jocului?
- Cum alegem ce aspecte din subiect vom trata în joc?
- Ce este tema jocului și cum să o alegem?
- Relația dintre mecanici și temă
- Ce este meta-game?
Lecția 5 - Tuturor ne plac poveștile
- Jucător vs personaj
- Relația dintre subiect, temă și poveste
- Cum creăm o poveste pentru jocul nostru
- Alegeri care duc povestea mai departe
Lecția 6 - Jucătorul e puzzle-ul tău
- Tipurile de jucător în funcție de motivațiile acestuia
- Cum adresează un joc una sau mai multe dintre motivațiile jucătorilor?
- Evoluția jocurilor ca răspuns la comportamentul jucatorilor: accesibilitate, durată, curba învățării și a dificultății, elemente de probabilitate și crafting
- Principii de Game Design pentru a ține jucătorii implicați
Lecția 7 - Workshop: „Bisturiul, te rog!”
- Workshop: analiza unui joc cap coadă
- Mecanici revoluționare: Studiu de caz
Modulul 2: Producția jocurilor
Lecția 8 - Nu trage fără să țintești!
- Cum începe un proiect de joc?
- Cum stabilim publicul țintă?
- Research și brainstorming
- Definiția jocului propus
- Features
- Cum se face documentul de pitch
Lecția 9 - Apasă „shift” ca să-ți ții respirația…
- Design document
- Definiția jocului propus
- Features
- Gameplay-ul de bază și gameplay loop
- Conținutul jocului
- Meta
- Cum se face planning-ul unui joc
Lecția 10 - Bang!
- Stabilirea gameplay-ul de bază
- Scopul și conținutul versiunii FPP
- Prototyping
Lecția 11 - Bang, bang!
- Varietate în joc
- Curbele învățării și dificultății
- Inamici și AI
- Economia jocului
Modulul 3: Practică și Specializări
în Game Design
Lecția 12 - Primii pași în Unreal
- Epic Launcher - Samples, Marketplace, Library
- Inițierea unui nou proiect
- Comenzile de baza:
- Navigarea in editor
- Manipularea obiectelor
- Ferestrele principale ale editorului:
- Outliner
- Details
- Content Browser
Lecția 13 - “It's alive!” - Primul prototip
- Rolul prototipului
- Cum se face un prototip simplu
- Unde găsim resurse pentru un prototip
Lecția 14 - Skill trees în Game Design
- Specializari in Game Design:
- Economy design
- Narrative Design
- Level Design
Lecția 15 - „Mai știi nivelul în care urmăreai trenul de pe o motocicletă?”
- Ce este Level Design-ul?
- Fundamente de Game Behaviors
- Funcțiile Level Design-ului
- Etapele construirii unui nivel de joc
- Întrebările și constrângerile la care trebuie să răspundă un nivel bun
- Studiu de caz: Level Design bun și slab
Lecția 16 - Workshop: Adună-ți puterile
- Tehnici de brainstorming
- Tehnici de prelucrare și organizare a ideilor și referințelor
- Career roadmap
Lecția 17 - Final boss: The Pitch
- Prezentare și review al pitch-urilor cursanților
MAI MULT
Ce spun studenții?
GAME DESIGN
ÎNREGISTREAZĂ-TE AICI
Pentru detalii despre curs și taxa de participare, înregistrează-te aici!
Pentru cunoștințe noi - în SKVOT. Pentru mai multe informații despre curs și taxa de participare, te rugăm să te înregistrezi.