Curs live online
ILUSTRAȚIE DIGITALĂ
ALINA BOHORU
ILUSTRATORCursul prin care ilustrațiile tale prind viață.
Lumea ilustrației digitale este plină de culoare, profunzime și emoție, permițându-ți să explorezi o multitudine de stiluri pentru a transmite un mesaj cât mai puternic. Alina Bohoru te va ghida prin tot acest univers cu lumini, umbre, texturi și volumetrie pentru ca tu să poți crea personaje captivante și un design de impact în Adobe Photoshop și Illustrator.
După cele 10 lecții, vei putea combina magia creativă din spatele unor ilustrații încărcate de simbolism, cu așteptările realiste, necesare în lucrul pe un brief, conturând un portofoliu demn de admirație.
DESPRE LECTOR
ALINA BOHORU
IlustratorCursul ideal pentru tine dacă ești:
Ce-ți vei dezvolta pe parcursul cursului:
Programul
- Prezentarea lectorului, a participanților și a portofoliilor acestora
- Obiectivele cursului
- Scurtă istorie și punere în context a ilustrației
- Declinarea tipurilor de ilustrație și rolul acestora (publishing, packaging, character design etc.)
- Rolul mediilor digitale în procesul ilustrației
- Ce este o compoziție?
- Principiile compoziției și rolul acesteia în desen și ilustrație
- Tipuri de compoziție (statice vs. dinamice, diagonale, triangulare, circulare etc.)
- Determinarea centrului/centrelor de interes
- Framing & cropping, layering și folosirea spațiului negativ
- Tehnici compoziționale: contrast, echilibru, ritm și mișcare, simetrie/asimetrie
- Elemente narative și emoții prin tehnici compoziționale
- Teoria culorii
- Contrastul: culori calde vs. culori reci, deschise vs. închise, saturate vs. desaturate
- Alegerea paletei de culori
- Culorile în compoziție: puncte de interes, adâncime și perspectivă
- Impactul emoțional și rolul narativ al culorilor: crearea unei povești, teme sau atmosfere
- Color flow & rhythm: cum creezi dinamism și armonie prin aplicarea strategică a culorilor
- Sesiune de feedback pe teme
- Interacțiunea luminilor și umbrelor cu obiectele dintr-o compoziție
- Tipuri de lumină și tehnici de shading
- Adâncime și volumetrie: cum te folosești de lumină și umbră pentru a da tridimensionalitate formelor
- Cum poți influența atmosfera și firul narativ al unei ilustrații prin lumini și umbre
- Încorporarea texturilor în ilustrație pentru o extra notă de complexitate
- Sesiune de feedback pe teme
- Ce este character design-ul?
- Formate de design de personaj (pentru animație, concept art, comics etc.)
- Proporții de bază pentru o construcție anatomică corectă
- Redarea siluetelor prin forme geometrice simple și exagerarea proporțiilor pentru evidențierea trăsăturilor
- Tipologii de personalitate prin simplificare vs. detaliere, expresii faciale, posturi ale corpului, alegerea culorilor, hainelor și accesoriilor
- Sesiune de feedback pe teme
- Rolul ilustrației în comunicarea vizuală și funcția ei în print și digital media
- Tipuri de ilustrație editorială: spot illustration, full-page, cover art, web illustration
- Rolul ilustrației în comunicarea unor idei vizuale complexe sau abstracte
- Interpretarea textului: cum citești și analizezi un articol/eseu pentru a extrage temele și ideile principale
- Conceptual thinking & symbolism: metode de creare a unor concepte și metafore vizuale
- Sesiune de feedback pe teme
- Importanța ilustrației în packaging și rolul acesteia în comunicarea vizuală a identității de brand și a mesajului unui produs
- Tipuri de ilustrație de produs și industriile în care acestea ocupă un rol important
- Crearea unui design de impact: rolul compoziției și psihologiei culorilor în packaging
- Identitatea de brand: adaptarea design-ului la imaginea și publicul țintă ale unui brand
- Compoziția: aranjarea elementelor în sprijinul mesajului produsului
- Explorarea diferitelor formate și layout-uri de produse
- Sesiune de feedback pe teme
- Industria creativă din perspectiva ilustratorului
- Domenii de specializare: advertising, editorial, cărți pentru copii, concept art, animație, produs etc.
- Stabilirea unei nișe și poziționarea pe piață: identificarea punctelor forte și pasiunilor
- Freelance vs. in-house: pros & cons
- Importanța flexibilității: adaptarea la trendurile în continuă evoluție
- Crearea unui brand personal: stil vizual, subiecte și teme alese, personalitate
- Portfolio tips: curatorierea proiectelor și evidențierea punctelor forte
- Metode de conectare și networking cu profesioniști din industrie (agenți, editori, producători, art & creative directors) și strategii de promovare online
- Importanța proiectelor personale în dezvoltarea creativă: conturarea stilului personal și construirea unui portofoliu
- Ce este și cum funcționează un brief pentru un proiect profesional
- Dezvoltarea unui dream brief personal și explorarea strategiilor de conceptualizare
- Puncte de inspirație și interese: pasiuni, teme și stiluri preferate
- Inversarea procesului: plecarea de la un goal general și împărțirea lui în etape și task-uri mai mici
- Scop și public țintă: cui se adresează proiectul? Definirea audienței
- Metode de promovare a proiectului
- Sesiune de feedback pe teme
- Portfolio review cu fiecare participant în parte
- Sesiune finală de discuții și Q&A
Ce vei adăuga în portofoliu?
→ 4 schițe thumbnail cu compoziții statice, dinamice, simple și complexe;
→ 1 thumbnail colorat;
→ O ilustrație completă cu lumini, umbre și texturi;
→ Un character design sheet;
→ O ilustrație editorială full-page pentru un articol ales;
→ 2 ilustrații spot mici (opțional) care completează ilustrația editorială;
→ O ilustrație de packaging pentru un produs fictiv;
→ Un dream brief ce include obiective, strategie, livrabile și prezentarea proiectului.