GRAPHIC DESIGN — curs online | SKVOT

GRAPHIC DESIGN

Bogdan Gheorghiu &
Alexandru Aiv

 

Evoluează într-o industrie care caută constant minți creative

DESPRE CURS

Lipsa experienței practice, un time-management defectuos, ori necunoașterea celor mai importante soft-uri de Graphic Design înseamnă o mai lentă evoluție în carieră și mai puține oportunități de job.

La finalul celor 33 de lecții alături de 2 lectori cu o experiență vastă în industrie, vei dobândi toate abilitățile esențiale în utilizarea software-urilor de Graphic Design, împreună cu tehnici de branding, UX Design și principii de comunicare vizuală.

Pregătește-te să livrezi clienților tăi materiale vizuale complexe și profesioniste.

14 MAI
-
03 SEPTEMBRIE
Înscrie-te

Bogdan Gheorghiu

Graphic Designer & Prepress Specialist @ Michelin
  • 7 ani de experiență
  • A organizat și a gestionat departamentul de prepress în cadrul PH Printing și departamentul de producție tipografică din cadrul Paragon România
  • Licențiat în Marketing la ASE București - Teza de diplomă: "Comunicarea vizuală în marketing și influențarea percepției brandului"

Alexandru Aiv

Senior Art Director @Kondiment Worldwide
  • 12+ ani de experiență
  • A lucrat cu peste 30 de clienți printre care se numără Pepsico (Pepsi, Lipton, Lay's, Doritos), Nestlé (Lion, Nescafe, Maggi, Joe), Molson Coors (Beck's, Stella Artois), PlayStation, Coca Cola, Heineken, City Grill Group (City Grill, Trattoria Buongiorno, Hanul Berarilor), InterContinental, Savoy Hotel Mamaia, Carturesti
Cursul ideal dacă ești:
Junior Graphic Designer

Vrei să îți dezvolți portofoliul și să înveți noi soft-uri care te pot ajuta în cariera de Graphic Designer? La finalul celor 33 de lecții vei putea să creezi în Photoshop, Illustrator și InDesign ca un profesionist cu experiență.

Freelancer sau Antreprenor

Dacă ai dificultăți în a transforma ideile creative în vizualuri atrăgătoare înseamnă că ai nevoie doar de un ghidaj profesionist pentru a înțelege mindset-ul unui Designer Graphic și cum să folosești soft-urile potrivite.

În căutarea unei schimbări în carieră

Tranziția către un alt domeniu poate să fie dificilă, dar cu ajutorul unor lectori profesioniști poți să înțelegi ușor care sunt pașii către o carieră de Graphic Designer și care sunt principiile comunicării vizuale.

PORTOFOLIU
În 16 săptămâni vei crea și adăuga la portofoliu:

• 1 logo adaptat la nevoile și indicațiile clientului
• 1 flyer și 1 newsletter în InDesign
• 2 informers în Photoshop
• 2 postere în Photoshop
• 1 portofoliu care să conțină toate cele de mai sus ca parte a unei campanii de comunicare coerentă pentru un produs

Portofoliul studentului
Alina L.
Gianina M.
Iulia S.
Alexandra R.
PROGRAMA CURSULUI
UNITATEA 1: Bazele designului grafic

Prima unitate va acoperi bazele designului grafic. Vei explora concepte fundamentale precum comunicarea vizuală, principalele instrumente de design folosite în industrie și cum arată procesul de creare a unui logo

4 lecții
Marți & Vineri, 18:30 - 20:00
1 - Graphic design - domeniu
  • Design grafic: Definiție/Funcție
  • Categorii: Design de site-uri web/UX/Design grafic de mișcare
  • Tipuri de joburi: Grafician /Motion designer/Designer de informații/Designer de experiență a utilizatorului (UX)/Designer web/Director artistic/Director creativ
  • Graphic design astăzi: Tendințe în materie de design grafic
  • Abordarea unei sarcini de design grafic

TEMĂ: Înregistrează un scurt video despre designerul tău favorit sau o lucrare din domeniu pe care o consideri relevanță.

2 - Comunicare vizuală 101
  • Compoziție și culoare - introducere
  • Design captivant (catchy)
  • Compoziție și punere în pagină
  • Principii de design: Proporție/Balans/Contrast/Ritm/Consistență
  • Plasarea obiectelor
  • Imagine/tip/formă și culoare/ (linie, formă, textură, spațiu)
  • Paleta de culori, elemente de bază ale utilizării lor: contrast/simbolism/combinații de culori
  • Grafică raster vs. grafică vectorială
  • Studiu de caz: Malika Favre
3 - Instrumente de design grafic și identitate vizuală
  • Adobe Creative Suite - Introducere
  • Software online alternativ: Canva/Pixteller. Avantaje și dezavantaje
  • Identitate: cum se definește conceptul în spectrul Graphic Design. Identitate corporativă vs. identitate de produs
  • Metafora vizuală
  • Comunicarea ideilor în limbaj grafic
  • Brief 101
  • Marca. Definiție
  • Mind Maps

EXERCIȚIU: Participanții vor fi împărțiți în două grupuri. Fiecare dintre grupuri va extrage un concept comun prin intermediul procesului Mind Mapping.

4 - Logo
  • Logo: definiție
  • Concept: definiție
  • Planul de creare a unui logo
  • Brief de design
  • Cercetare
  • Schițe și concept
  • Prezentare

EXERCIȚIU: Сreați o metaforă în cuvinte. Scrieți detaliile pe care le considerați esențiale în traducerea vizuală.

TEMA: Schițează în creion un logo.

UNITATEA 2: Illustrator

Vom introduce primul programul în care vei învăța să lucrezi: Adobe Illustrator. Descoperă cum arată procesele de creare și editare, de la cele mai simple la cele mai complexe elemente ale software-ului.

6 lecții
Marți & Vineri, 18:30 - 20:00
5 - Adobe Illustrator - Interfață și configurare
  • Elemente de bază:
    • Format. Pagina de lucru /Presetters/Units
    • Grilă, ghidaje și planșe de desen
    • Crearea unui document de la zero. Salvare și export
    • Crearea unei pagini într-un document
  • Instrumente esențiale în Illustrator:
    • Layers Panel / Simple & Group Selection Tool / Perspective Selection Tool / Lasso Tool / Wand Tool / Selection Commands
  • Lucrul cu vectori:
    • Importarea vectorilor simpli
    • Transformarea unei imagini într-un vector editabil
  • Lucrul cu obiecte:
    • Selecția simplă/multiplă/ distribuirea elementelor în pagină
    • Tehnici de bază/combinare a formelor/tehnici de selecție/organizare a obiectelor/aliniere și distribuție

EXERCIȚIU: Crearea unei compoziții grafice simple, salvare și export.

6 - Worksession Adobe Illustrator
  • Recapitulare Curs 5
  • Exercițiu ghidat: Recreați un logo existent
  • Sesiune de feedback

TEMĂ: Recrează un alt logo existent utilizând cunoștințele acumulate.

7 - Adobe Illustrator - Gradients
  • Mascarea
  • Recolor Artwork
  • Live Paint Bucket
  • Distorsionare
  • Crearea de modele, Gradiente
  • Export și salvare: Print/Web/Screens

EXERCIȚIU: Creați o compoziție grafică abstractă folosind tipuri de Gradiente + adăugați text. Configurați un afiș.

8 - Adobe Illustrator - Tipografie, fonturi și text
  • Transformarea textului în needitat/curbe
  • Modificarea și editarea fonturilor
  • Lucrul cu fonturile:panoul Fonturi
  • Glyphs
  • Stiluri de paragraf și caractere
  • Adobe Fonts
  • Utilizarea fonturilor în același context - discuții și exemple
  • Principii de selecție estetică (revistă/broșură/clasă/logo)
  • Tipuri de fonturi. De unde să cumpărați fonturi noi

EXERCIȚIU: Creați o compoziție grafică în care să aplicați: Integrarea fonturilor/ Modificarea fonturilor/Transformarea textului în curbe.

9 - Adobe Illustrator - Culoare și efecte. Export

Partea 1: Culoare și efecte

  • Palete de culori - Lab / RGB / CMYK - HSB (RGB). Pantone - utilizarea culorilor
  • Biblioteca de culori
  • Instrumente pentru utilizarea și editarea culorilor în Illustrator:
    • Document Mode : CMYK / RGB - profile de conversie
    • Gestionarea culorilor
    • Panou de eșantioane, Gradient, Culoare de înregistrare

EXERCIȚIU: Configurați o paletă de culori pentru logo-ul creat în lecția anterioară. Argumentați alegerea făcută.

Partea 2: Exportul

  • Salvare pentru Web - setarea parametrilor de export - JPEG, GIFF, BMP Editabil - Pachet / explicarea spațiilor tehnice - sângerare
  • Needitabile - gata pentru imprimare / web - pdf, eps, tiff, jpeg
  • 3 modele de export / transfer de fișiere

TEMĂ: Alege trei valori care te descriu. Folosind elementele vizuale (Font-uri și Culori) Skvot, creează o compoziție care să prezinte aceste valori.

10 - Sesiune de feedback
  • Recapitulare a elementelor predate
  • Recomandări
  • Întrebări și răspunsuri: recomandări
UNITATEA 3: Adobe InDesign

Următorul nivel: Adobe InDesign. Descoperă ce are de oferit programul și cum îl poți folosi pentru a crea modele de postere și broșuri. Toate acestea, încheiate cu o sesiune de feedback pentru consolidarea cunoștințelor dobândite.

10 lecții
Marți & Vineri, 18:30 - 20:00
11 - Adobe InDesign - interfață și instrumente de bază
  • Introducere în Indesign:
    • Interfață și caracteristici principale
    • Avantaje: document cu mai multe pagini
    • Când se utilizează Adobe InDesign
  • Instrumente de bază:
    • Presetări pentru crearea unui document
    • Formate (Print/Web/Mobile)
    • Unități de măsură
    • Spații tehnice: Margine (bleed & slug)
    • Crearea unui color library (CC Libraries)
    • Importul și poziționarea imaginilor
    • Importul de text din Word; repoziționare; adaptarea fontului
    • Salvarea documentului

EXERCIȚIU GHIDAT: Creați o compoziție simplă cu imagine și text (un fluturaș) folosind comenzile de mai sus. Exemple de reviste/broșuri și alte documente realizate în InDesign.

12 - Adobe InDesign - Modele și resurse
  • Recapitulare - Exercițiu ghidat: Înlocuirea textului/imaginii pe documentul deja creat
  • Surse de inspirație. Resurse: Behance/Pinterest
  • Utilizarea șablonului existent. Înlocuirea imaginilor și a textului
  • Crearea de suprafețe - instrumentul Dreptunghi (Fill & Stroke)
  • Efecte: opacitate/ transparență/ suprapuneri
  • Poster: Elemente de bază. Principii de construcție. Rol.
  • Salvare/export/ambalare

EXERCIȚIU GHIDAT: Realizarea unui poster simplu pe o temă dată (reclamă la alimente, reclamă la muzeu sau promovarea unui eveniment). Crearea unui dosar cu elementele necesare. Setarea documentelor.

TEMA: Creează un flyer (food advert, museum advert sau event promo) optimizat pe 3 dimensiuni: 1080x1920, 1080x1080 & 1920x1080.

13 - Adobe InDesign - Workshop de Poster
  • Exercițiu ghidat - continuați dezvoltarea proiectului Poster folosind comenzile învățate
  • Adăugarea de noi elemente:
    • Gruparea/dezgruparea/ rotirea imaginilor
    • Salvare/înlocuire
    • Previzualizarea documentului: Afișați performanța
    • Exportul PDF și setările incluse în pagina Export
14 - Adobe InDesign - Newsletter/Broșură
  • Spreads/ Master Page/ Numbering
  • Grilă modulară
  • Placeholder & lorem ipsum /Stilul paragrafului & Stilul caracterului
  • Culoare & Imagini
  • Salvare

EXERCIȚIU GHIDAT: Crearea unui buletin informativ cu 3 coloane de text, plasarea imaginilor.

TEMA: Creează un Newsletter/Brochure (3-4 coloane text plus imagini) pe un subiect la alegere.

15 - Sesiune de feedback
  • Discuție deschisă despre lucrări
  • Întrebări și răspunsuri pe orice context legat de design grafic în cadrul sau în afara cursului
  • Recomandări
16 - Adobe InDesign - Document Spread
  • Descriere Comanda [ Place ] - pentru adăugarea imaginilor (jpg, psd, ai, eps, pdf) din alte aplicații (Photoshop, Illustrator)
  • Căsuțe pentru imagini
  • Meniul [Object] - Funcții principale
  • [Layer] - Funcții
  • Operații cu straturi / utilizarea panoului Straturi
  • Hyphenation & alinierea textului
  • Stiluri de paragraf (Opțiunea Stil de paragraf)
17 - Întocmirea documentelor pentru clienți

Partea 1: Cum se pregătește documentul pentru clienți

  • Panoul [PreFlight] - descriere, funcții și acțiuni
  • Setări PreFlight - crearea de profiluri PreFlight
  • Pachet pentru imprimare - din document / din carte
  • Ce este IDML - Salvarea IDML pentru versiunile anterioare

Partea 2: Prima mea carte (pentru clienți reali)

  • Panoul [ Pages ] și meniul [ Layout ] (Pagini)
  • Numerotare, alternanță
  • Proiectarea unei cărți
  • Definirea layout-ului - fără coloane / spații / bleed
  • Definirea/utilizarea template-urilor
  • Generarea automată a paginilor după inserarea de texte mari pentru cărți
  • Definirea stilurilor de caractere și de paragrafe. Stiluri complexe de paragraf - stiluri imbricate

EXERCIȚIU GHIDAT: Crearea unei broșuri, popularea cu text și imagine. Creați un pachet.

18 - Proiectarea cărților și tipărirea automată

Partea 1: Proiectarea unei cărți. Typing în InDesign

EXERCIȚIU GHIDAT: Setarea trăsăturilor de limbă și ruperea în silabe. Găsire/modificare (GREP) - automatizarea modificărilor de text/stil de paragraf complex. Utilizarea obiectelor ancorate în text - Definirea unui stil de obiect.

Partea 2: Automatizarea compoziției

  • Automatizarea
  • Scripturi - Panoul de scripturi - Scripturi și macro-uri GREP de resurse Java
  • Date variabile
  • Data Merge - prezentare generală a panoului și acțiuni
  • Utilizarea fișierelor Excel cu informații

EXERCIȚIU GHIDAT: Crearea unui document de carte de vizită utilizând Date Go. Salvarea documentului PDF pentru imprimare.

TEMĂ: Realizați invitații sau diplome de final de curs pentru întregul grup, inclusiv un master page principal pentru diplome.

19 - Tabele
  • Recapitulare a noțiunilor învățate

EXERCIȚIU GHIDAT: Creați un nou document. Crearea unui tabel (Crearea unui tabel/ rânduri/coloane). Reglarea cadrului/reglarea celulelor. Inserarea de noi r.c. Import text/numere din Excel. Definiți un stil.

20 - Sesiune de feedback
  • Revizuirea lucrării, recomandări, discuții privind dezvoltarea
  • ÎNTREBĂRI ȘI RĂSPUNSURI
UNITATEA 4: Adobe Photoshop

Un curs de Graphic Design nu e complet fără o discuție despre Adobe Photoshop. Află cum să gestionezi culori, stiluri și tehnici avansate de decupare și retușare.

7 lecții
Marți & Vineri, 18:30 - 20:00
21 - Introducere în Photoshop. Principalele instrumente
  • Utilizări ale Photoshop-ului
  • Interfață și navigare. Setări ale spațiului de lucru
  • Crearea și salvarea de noi documente
  • Planșe de desen/ghiduri/Acțiuni care rulează în istoric
  • Selecții
  • Brushes/Fills
  • Filtre de bază
  • Transformări
  • Layere
  • Gradiente
22 - Workshop: Postere și Informers în Photoshop
  • Posterul- obiectul iconic al comunicării vizuale - marketing, artă, social
  • Tipuri de postere
  • Poster cu text (tipografic)
  • Poster decorativ
  • Poster publicitar / informativ / motivațional / de eveniment / de film
  • Reguli de compunere a afișului

EXERCIȚIU GHIDAT: Crearea unui poster/informer simplu în formatul prezentat (identitate vizuală Skvot).

TEMĂ: Re-creați un informer standard și unul creative pentru cursul Skvot Graphic Design după cum vi s-ar fi părut mai atractiv, folosind guidelines vizuale și materialele primite.

23 - Instrumente text și extra în Photoshop
  • Utilizarea textului în Photoshop - aplicații / instrumente dedicate
  • Modelarea textului 3D
  • Combinarea imaginilor în Photoshop
  • Corectarea și modificarea contrastului unei imagini în Photoshop (Properties -levels/Vibrance/saturation)
  • Modificarea culorii unui obiect
  • Cum se transformă o imagine colorată în alb/negru
  • Cum adăugăm un gradient la o imagine în Photoshop

EXERCIȚIU GHIDAT: Creați un poster simplu în formatul prezentat și folosiți conceptele și instrumentele învățate. Experimentați cu vectori, obiecte, imagini, text. Aplicarea filtrelor de imagine.

24 - Stil și culori în Photoshop
  • Crearea unui document/postcard în Photoshop
  • Dezvoltarea unei imagini prin integrarea imaginilor, construirea de forme
  • Modificarea proprietăților elementelor (opțiuni de traseu)
  • Explorarea temelor de culoare (Adobe Color Theme)
  • Integrarea textului într-un document
  • Diversificarea textului: Stilarea/înfășurarea textului. Cioplire sau relief/umbră
  • Prezentarea documentului în Photoshop (layer/flatten image)

TEMĂ: Construiește un Poster nou care să promoveze un webinar Skvot despre inteligența artificială în designul grafic, utilizând elementele învățate.

25 - Decupare, smart objects, selecții și mascare
  • Metode de selecție
  • Decuparea imaginilor. Transferul unui fragment dintr-o imagine în alta. Inserarea unei imagini în text
  • Decuparea fundalului. Obiectul de decupare. Înlocuirea fundalului.

EXERCIȚIU GHIDAT: Schimbarea fundalului într-o imagine cu un fundal diferit Exercițiu ghidat: Inserarea unui text în spatele unui obiect utilizând instrumentele necesare: selecție/colapsare/straturi.

26 - Touch-Ups

Partea 1.

  • Filtre și efecte
  • Ce sunt smart objects în Photoshop

EXERCIȚIU GHIDAT: Aplicarea filtrelor presetate la o imagine. Retușarea imaginii în Photoshop.

Partea 2. Producție și imprimare

  • Exportul de documente din Photoshop
  • Pregătirea unui document pentru imprimare
  • Tipărire digitală vs. tipărire offset
  • Cum se alege hârtia sau alte materiale de imprimare
  • Ce sunt mostrele sau probele. Ce înseamnă expresia "Bun de tipar"?

TEMĂ: Pregătirea posterului nou creat în două formule de prezentare.

27 - Sesiune de feedback
  • Evaluarea temelor de casă, recomandări
  • Discuții privind dezvoltarea
UNITATEA 5: Prezentarea unui proiect

Ți-ai umplut portofoliul de noi proiecte. Acum este timpul să înveți și cum să le prezinți.

2 lecții
Marți & Vineri, 18:30 - 20:00
28 - Ghid de prezentare - Realizarea unei prezentări memorabile
  • Concept
  • Proiect
  • Povestire
  • Publicul
  • Cum construim o prezentare
  • Mesaje cheie
  • Metafore vizuale
  • Structura
  • Prezentare live și prezentare web
  • Studiu de caz pe Behance. Discuție deschisă
29 - Sesiune de feedback (ambii cititori)
  • Discuție deschisă despre lucrările create
  • Întrebări și răspunsuri despre orice context legat de design grafic în cadrul sau în afara cursului. Recomandări
UNITATEA 6: Carieră și portofoliu

În ultima unitate, vei explora traseul de carieră al unui Graphic Designer, abordând aspecte precum identitatea și networking-ul în diverse tipuri de activitate, fie că alegi să fii angajat, liber profesionist sau să îți construiești propria companie.

4 lecții
Marți & Vineri, 18:30 - 20:00
30 - Graphic Designer - traseu de carieră
  • Identitate și networking
  • Tipuri de activitate Angajat
  • Liber profesionist
  • Companie proprie
31 - Portofoliu
  • Portofoliu - totalitatea lucrărilor reprezentative ale unui grafician
  • Demonstrarea calităților profesionale și a experienței
  • Portofolii dinamice - site-uri web
  • Portofolii statice
  • Structură:Pe tipuri de produse (logodesign, afișe, pliante, cărți de vizită) - Pe clienți
  • Pe campanii ale clienților, Pe domenii (comercial, conservare, social etc.)

TEMĂ: Crearea unui cont și integrarea lucrărilor deja construite pe Behance.

32 - Documente și forme juridice în graphic design
  • Freelancer - propriul tău antreprenor
  • Platforme de freelancing - cont în valută sau PayPal
  • PFA vs SRL - Contract / Contabil / Legislație Reclamație Negocierea litigiilor - calea amiabilă sau calea legală
  • Bona fides Acceptarea unui avans ca dovadă de bună-credință
  • Informare prin intermediul forumurilor sau al cunoscuților
33 - Design Support
  • Sesiune de susținere în activitatea de creație a participanților
  • Discuții deschise despre lucrările create
  • Întrebări și răspunsuri pe orice context legat de designul grafic în cadrul sau în afara cursului
  • Recomandări
  • Wrap-up
FEEDBACK-UL STUDENȚILOR
Gianina M.

Îmi place abordarea cursului, cu reluarea materialului de două ori, ceea ce facilitează înțelegerea. Alex răspunde prompt la întrebări, aducând eficiență și plăcere în procesul meu de învățare. Atmosfera cursului este pozitivă și încurajatoare.

Larisa P.

Informații super-utile și profesori înțelegători care își dau tot interesul cu adevărat.

Ramona T.

Îmi place faptul că nu este o atmosfera tensionata cum era la școală.

După curs
Noțiuni fundamentale

Vei înțelege bazele designului grafic precum alegerea unei palete de culori, simbolismul și planul de creare începând de la schițe și concept până la editarea fontului și modificarea culorilor în Illustrator.

Programe de editare

Te vom ajuta să înțelegi designul grafic creativ, editarea computerizată (DTP), prepress și fluxul de lucru al documentelor, multimedia creativă: animație/editare audio/video/efecte speciale, AR, modelare 3D, UI/UX.

Sfaturi în carieră

Îți vei contura un portofoliu creativ pe care să îl prezinți cu succes în fața clienților și angajatorilor. Vei putea adăuga în CV skill-uri care să profesezi ca Graphic Designer atât la job, cât și în regim freelance.

ÎNREGIST REAZĂ-TE AICI