Curs live online
Un curs care dă formă carierei tale
Creativitate & tehnică
33 lecții, 20 săptămâni, 6 unități
GRAPHIC DESIGN
Bogdan Gheorghiu
&
Alexandru Aiv

DESPRE CURS
Cursul de Graphic Design te ajută să transpui orice idee într-o formă vizuală, combinând principii de formă, culoare, compoziție și creativitate. Acest curs este o oportunitate pentru tine să îți începi cariera în Graphic Design, pe care o poți practica atât de la job, cât și în regim freelance.
Alături de 2 lectori cu o experiență vastă în industrie, vei înțelege noțiuni fundamentale de grafică, te vei familiariza cu programele de editare și îți vei adăuga noi skill-uri în CV.
LECTORII TĂI
ALEXANDRU AIV
Senior Art Director@ VMLY&R COMMERCE
BOGDAN GHEORGHIU
Graphic Designer și Prepress Specialist@ Michelin
Acest curs e pentru tine dacă ești:
Program
UNITATEA 1: Bazele designului grafic.
- Design grafic: Definiție/Funcție
- Categorii: Design de site-uri web/UX/Design grafic de mișcare
- Tipuri de joburi: Grafician /Motion designer/Designer de informații/Designer de experiență a utilizatorului (UX)/Designer web/Director artistic/Director creativ
- Graphic design astăzi: Tendințe în materie de design grafic
- Abordarea unei sarcini de design grafic
Înregistrează un scurt video despre designerul tău favorit sau o lucrare din domeniu pe care o consideri relevanță
- Compoziție și culoare - introducere
- Design captivant (catchy)
- Compoziție și punere în pagină
- Principii de design: Proporție/Balans/
Contrast/Ritm/Consistență - Plasarea obiectelor
- Imagine/tip/formă și culoare/
(linie, formă, textură, spațiu) - Paleta de culori, elemente de bază
ale utilizării lor: contrast/simbolism/combinații de culori - Grafică raster vs. grafică vectorială
- Studiu de caz: Malika Favre
- Adobe Creative Suite - Introducere
- Software online alternativ: Canva/Pixteller. Avantaje și dezavantaje
- Identitate: cum se definește conceptul în spectrul Graphic Design. Identitate corporativă vs. identitate de produs
- Metafora vizuală
- Comunicarea ideilor în limbaj grafic
- Brief 101
- Marca. Definiție
- Mind Maps
Participanții vor fi împărțiți în două grupuri. Fiecare dintre grupuri va extrage un concept comun prin intermediul procesului Mind Mapping.
- Logo: definiție
- Concept: definiție
- Planul de creare a unui logo:
- Brief de design
- Cercetare
- Schițe și concept
- Prezentare
Сreați o metaforă în cuvinte. Scrieți detaliile pe care le considerați esențiale în traducerea vizuală.
Tema:Schițează în creion un logo
UNITATEA 2: Illustrator.
- Elemente de bază:
- Format. Pagina de lucru /Presetters/Units
- Grilă, ghidaje și planșe de desen
- Crearea unui document de la zero. Salvare și export
- Crearea unei pagini într-un document
- Instrumente esențiale în Illustrator:
- Layers Panel / Simple & Group Selection Tool / Perspective Selection Tool / Lasso Tool / Wand Tool / Selection Commands
- Lucrul cu vectori:
- Importarea vectorilor simpli
- Transformarea unei imagini într-un vector editabil
- Lucrul cu obiecte:
- Selecția simplă/multiplă/ distribuirea elementelor în pagină
- Tehnici de bază/combinare a formelor/tehnici de selecție/organizare a obiectelor/aliniere și distribuție
- Exercițiu:
Crearea unei compoziții grafice simple, salvare și export.
- Recapitulare Curs 5
- Exercițiu ghidat: Recreați un logo existent
- Sesiune de feedback
Recrează un alt logo existent utilizând cunoștințele acumulate.
- Mascarea
- Recolor Artwork
- Live Paint Bucket
- Distorsionare
- Crearea de modele, Gradiente
- Export și salvare: Print/Web/Screens
Creați o compoziție grafică abstractă folosind tipuri de Gradiente + adăugați text. Configurați un afiș
Tipografie, fonturi și text
- Transformarea textului în needitat/curbe
- Modificarea și editarea fonturilor
- Lucrul cu fonturile:panoul Fonturi
- Glyphs
- Stiluri de paragraf și caractere
- Adobe Fonts
- Utilizarea fonturilor în același context - discuții și exemple
- Principii de selecție estetică (revistă/broșură/clasă/logo)
- Tipuri de fonturi. De unde să cumpărați fonturi noi
Creați o compoziție grafică în care să aplicați: Integrarea fonturilor/ Modificarea fonturilor/Transformarea textului în curbe.
Partea 1: Culoare și efecte
- Palete de culori - Lab / RGB / CMYK - HSB (RGB). Pantone - utilizarea culorilor
- Biblioteca de culori
- Instrumente pentru utilizarea și editarea culorilor în Illustrator:
- Document Mode : CMYK / RGB - profile de conversie
- Gestionarea culorilor
- Panou de eșantioane, Gradient, Culoare de înregistrare
Configurați o paletă de culori pentru logo-ul creat în lecția anterioară. Argumentați alegerea făcută.
Partea 2: Exportul
- Salvare pentru Web - setarea parametrilor de export - JPEG, GIFF, BMP Editabil - Pachet / explicarea spațiilor tehnice - sângerare
- Needitabile - gata pentru imprimare / web - pdf, eps, tiff, jpeg
- 3 modele de export / transfer de fișiere
Alege trei valori care te descriu. Folosind elementele vizuale (Font-uri și Culori) Skvot, creează o compoziție care să prezinte aceste valori.
- Recapitulare a elementelor predate
- Recomandări
- Întrebări și răspunsuri: recomandări
UNITATEA 3: Adobe InDesign
- Introducere în Indesign
- Interfață și caracteristici principale
- Avantaje: document cu mai multe pagini
- Când se utilizează Adobe InDesign
- Instrumente de bază:
- Presetări pentru crearea unui document
- Formate (Print/Web/Mobile)
- Unități de măsură
- Spații tehnice: Margine (bleed & slug)
- Crearea unui color library (CC Libraries)
- Importul și poziționarea imaginilor
- Importul de text din Word; repoziționare; adaptarea fontului
- Salvarea documentului
Creați o compoziție simplă cu imagine și text (un fluturaș) folosind comenzile de mai sus. Exemple de reviste/broșuri și alte documente realizate în InDesign
- Recapitulare - Exercițiu ghidat: Înlocuirea textului/imaginii pe documentul deja creat
- Surse de inspirație. Resurse: Behance/Pinterest
- Utilizarea șablonului existent. Înlocuirea imaginilor și a textului
- Crearea de suprafețe - instrumentul Dreptunghi (Fill & Stroke)
- Efecte: opacitate/ transparență/ suprapuneri
- Poster: Elemente de bază. Principii de construcție. Rol.
- Salvare/export/ambalare
Realizarea unui poster simplu pe o temă dată (reclamă la alimente, reclamă la muzeu sau promovarea unui eveniment). Crearea unui dosar cu elementele necesare. Setarea documentelor.
Temă:Creează un flyer (food advert, museum advert sau event promo) optimizat pe 3 dimensiuni: 1080x1920, 1080x1080 & 1920x1080.
- Exercițiu ghidat - continuați dezvoltarea proiectului Poster folosind comenzile învățate
- Adăugarea de noi elemente:
- Gruparea/dezgruparea/ rotirea imaginilor
- Salvare/înlocuire
- Previzualizarea documentului: Afișați performanța
- Exportul PDF și setările incluse în pagina Export
- Spreads/ Master Page/ Numbering
- Grilă modulară
- Placeholder & lorem ipsum /Stilul paragrafului & Stilul caracterului
- Culoare & Imagini
- Salvare
Crearea unui buletin informativ cu 3 coloane de text, plasarea imaginilor
Temă:Creează un Newsletter/Brochure (3-4 coloane text plus imagini) pe un subiect la alegere
- Discuție deschisă despre lucrări
- Întrebări și răspunsuri pe orice context legat de design grafic în cadrul sau în afara cursului
- Recomandări
- Descriere Comanda [ Place ] - pentru adăugarea imaginilor (jpg, psd, ai, eps, pdf) din alte aplicații (Photoshop, Illustrator)
- Căsuțe pentru imagini
- Meniul [Object] - Funcții principale
- [Layer] - Funcții
- Operații cu straturi / utilizarea panoului Straturi
- Hyphenation & alinierea textului
- Stiluri de paragraf (Opțiunea Stil de paragraf)
Partea 1: Cum se pregătește documentul pentru clienți
- Panoul [PreFlight] - descriere, funcții și acțiuni
- Setări PreFlight - crearea de profiluri PreFlight
- Pachet pentru imprimare - din document / din carte
- Ce este IDML - Salvarea IDML pentru versiunile anterioare
Partea 2: Prima mea carte (pentru clienți reali)
- Panoul [ Pages ] și meniul [ Layout ] (Pagini)
- Numerotare, alternanță
- Proiectarea unei cărți
- Definirea layout-ului - fără coloane / spații / bleed
- Definirea/utilizarea template-urilor
- Generarea automată a paginilor după inserarea de texte mari pentru cărți
- Definirea stilurilor de caractere și de paragrafe. Stiluri complexe de paragraf - stiluri imbricate
Crearea unei broșuri, popularea cu text și imagine. Creați un pachet.
Partea 1: Proiectarea unei cărți. Typing în InDesign
Exercițiu ghidat:Setarea trăsăturilor de limbă și ruperea în silabe. Găsire/modificare (GREP) - automatizarea modificărilor de text/stil de paragraf complex. Utilizarea obiectelor ancorate în text - Definirea unui stil de obiect.
Partea 2: Automatizarea compoziției
- Automatizarea
- Scripturi - Panoul de scripturi - Scripturi și macro-uri GREP de resurse Java
- Date variabile
- Data Merge - prezentare generală a panoului și acțiuni
- Utilizarea fișierelor Excel cu informații
Crearea unui document de carte de vizită utilizând Date Go. Salvarea documentului PDF pentru imprimare.
Temă:Realizați invitații sau diplome de final de curs pentru întregul grup, inclusiv un master page principal pentru diplome.
- Recapitulare a noțiunilor învățate
Creați un nou document. Crearea unui tabel (Crearea unui tabel/ rânduri/coloane). Reglarea cadrului/reglarea celulelor. Inserarea de noi r.c. Import text/numere din Excel. Definiți un stil.
- Revizuirea lucrării, recomandări, discuții privind dezvoltarea
- ÎNTREBĂRI ȘI RĂSPUNSURI
UNITATEA 4: ADOBE PHOTOSHOP.
- Utilizări ale Photoshop-ului
- Interfață și navigare. Setări ale spațiului de lucru
- Crearea și salvarea de noi documente
- Planșe de desen/ghiduri/Acțiuni care rulează în istoric
- Selecții
- Brushes/Fills
- Filtre de bază
- Transformări
- Layere
- Gradiente
- Posterul- obiectul iconic al comunicării vizuale - marketing, artă, social
- Tipuri de postere
- Poster cu text (tipografic)
- Poster decorativ
- Poster publicitar / informativ / motivațional / de eveniment / de film
- Reguli de compunere a afișului
Crearea unui poster/informer simplu în formatul prezentat (identitate vizuală Skvot)
Tema:Re-creați un informer standard și unul creative pentru cursul Skvot Graphic Design după cum vi s-ar fi părut mai atractiv, folosind guidelines vizuale și materialele primite.
- Utilizarea textului în Photoshop - aplicații / instrumente dedicate
- Modelarea textului 3D
- Combinarea imaginilor în Photoshop
- Corectarea și modificarea contrastului unei imagini în Photoshop (Properties -levels/Vibrance/saturation)
- Modificarea culorii unui obiect
- Cum se transformă o imagine colorată în alb/negru
- Cum adăugăm un gradient la o imagine în Photoshop
Creați un poster simplu în formatul prezentat și folosiți conceptele și instrumentele învățate. Experimentați cu vectori, obiecte, imagini, text. Aplicarea filtrelor de imagine.
- Crearea unui document/postcard în Photoshop
- Dezvoltarea unei imagini prin integrarea imaginilor, construirea de forme
- Modificarea proprietăților elementelor (opțiuni de traseu)
- Explorarea temelor de culoare (Adobe Color Theme)
- Integrarea textului într-un document
- Diversificarea textului: Stilarea/înfășurarea textului. Cioplire sau relief/umbră
- Prezentarea documentului în Photoshop (layer/flatten image)
Construiește un Poster nou care să promoveze un webinar Skvot despre inteligența artificială în designul grafic, utilizând elementele învățate.
- Metode de selecție
- Decuparea imaginilor. Transferul unui fragment dintr-o imagine în alta. Inserarea unei imagini în text
- Decuparea fundalului. Obiectul de decupare. Înlocuirea fundalului.
Schimbarea fundalului într-o imagine cu un fundal diferit Exercițiu ghidat: Inserarea unui text în spatele unui obiect utilizând instrumentele necesare: selecție/colapsare/straturi.
Partea 1:
- Filtre și efecte
- Ce sunt smart objects în Photoshop
Aplicarea filtrelor presetate la o imagine. Retușarea imaginii în Photoshop.
Partea 2. Producție și imprimare
- Exportul de documente din Photoshop
- Pregătirea unui document pentru imprimare
- Tipărire digitală vs. tipărire offset
- Cum se alege hârtia sau alte materiale de imprimare
- Ce sunt mostrele sau probele. Ce înseamnă expresia "Bun de tipar"?
Pregătirea posterului nou creat în două formule de prezentare.
- Evaluarea temelor de casă, recomandări
- Discuții privind dezvoltarea
UNITATEA 5. Prezentarea unui proiect
- Concept
- Proiect
- Povestire
- Publicul
- Cum construim o prezentare:
- Mesaje cheie
- Metafore vizuale
- Structura
- Prezentare live și prezentare web
- Studiu de caz pe Behance. Discuție deschisă
- Discuție deschisă despre lucrările create
- Întrebări și răspunsuri despre orice context legat de design grafic în cadrul sau în afara cursului. Recomandări
UNITATEA 6. Carieră și Portofoliu
- Identitate și networking
- Tipuri de activitate Angajat
- Liber profesionist
- Companie proprie
- Portofoliu - totalitatea lucrărilor reprezentative ale unui grafician
- Demonstrarea calităților profesionale și a experienței
- Portofolii dinamice - site-uri web
- Portofolii statice
- Structură:Pe tipuri de produse (logodesign, afișe, pliante, cărți de vizită) - Pe clienți
- Pe campanii ale clienților, Pe domenii (comercial, conservare, social etc.)
Crearea unui cont și integrarea lucrărilor deja construite pe Behance.
- Freelancer - propriul tău antreprenor
- Platforme de freelancing - cont în valută sau PayPal
- PFA vs SRL - Contract / Contabil / Legislație Reclamație Negocierea litigiilor - calea amiabilă sau calea legală
- Bona fides Acceptarea unui avans ca dovadă de bună-credință
- Informare prin intermediul forumurilor sau al cunoscuților
- Sesiune de susținere în activitatea de creație a participanților
- Discuții deschise despre lucrările create
- Întrebări și răspunsuri pe orice context legat de designul grafic în cadrul sau în afara cursului
- Recomandări
- Wrap-up